;

DTU Meddelelser

Opdatering af bestillingssystemet til forplejning

Ny betalingsløsning implementeret i Minuba

Skal du bruge mødeforplejning? Nu er PO-nummeret nødvendigt ved bestilling


Fra dags dato skal gyldig PO-nummer angives, når du bestiller forplejning i DTU’s kantinebestillingssystem.

Alternativt kan du nu også vælge at betale med kreditkort og klare afregningen i Expense

Hvorfor denne ændring?

Hvert år foretages ca. 7.000 bestillinger af mødeforplejning på DTU.

Når PO-numre mangler, skal DTU bruge tid på at, oprette PO på bagkant, kontere faktura manuelt, rette fejl og følge op. Manuelle processer er omkostningstunge, og betyder i mange tilfælde at omkostninger ikke bliver bogført rettidigt og faktura ikke bliver betalt til tiden

Med ændringen får vi:

  • Mindre administration – betalinger matches automatisk i systemet, så vi slipper for manuelle korrektioner
  • Bedre overblik over udgifter – PO-numre sikrer, at udgifter registreres korrekt med det samme.
  • Enklere godkendelsesproces – med et PO-nummer på forhånd bliver godkendelsen hurtigere og mere smidig.

Hvad skal du gøre?

Næste gang du bestiller mødeforplejning, skal du altså huske at tilføje et PO-nummer, som du opretter inden du bestiller.

Dette gøres nemmest ved at bruge anmodningsformularen: Catering – Compass Group

 

Indkøbskurven bliver ligesom i dag først slettet efter 72 timer

Hvis man har en årsordre, kan man naturligvis forsat bruge den