DTU studentermail

Alle studerende på DTU har en DTU studentermail med adressen: s[studienummer]@student.dtu.dk – f.eks.: s119999@student.dtu.dk

Al kommunikation fra DTU til dig foregår via din studentermail. Det kan være i forbindelse med kursustilmelding, eksamenstilmelding, afgørelser på fx eksamensklager, beskeder om dispensation og merit m.m. Det er derfor vigtigt, at du holder øje med, hvad der kommer af beskeder her.

Når du selv vil kontakte DTU – din underviser, Studieinformationen eller andre - skal du også altid bruge din DTU studentermail. Den eneste undtagelse er, hvis du kontakter Studievejledningen. Studievejledningen skal du nemlig kunne henvende dig til helt anonymt.

Din DTU studentermail er både din og DTU’s garanti for, at mails bliver sendt til og fra lige netop dig.

DTU har valgt at gøre Office 365 tilgængelig for alle studerende. Du får dermed gratis stillet online storage OneDrive til rådighed. Du kan downloade Office gratis og meget mere.

Ofte stillede spørgsmål

Outlook har en fejl, som betyder, at tidligere anvendte og huskede mailadresser af ukendte årsager bliver ødelagt.

Når det sker, vil Outlooks autocomplete-forslag til mailmodtager se rigtigt ud, men mailen kommer ikke frem - og du vil modtage en Non Delivery Report (NDR) om problemet.

NDR vil indeholde tekststrengen 'IMCEAEX-_O=DTU_OU=EXCHANGE+20ADMINISTRATI...'

Sådan løser du fejlen:

  • Stil dig i TIL feltet, og begynd at skrive navnet på den person, afsendelsen fejler på.
  • Outlook foreslår en eller flere personer.
  • Tryk på DELETE for at slette alle forslag.
  • Herefter vil Outlook kunne sende korrekt igen.

Hvis du tidligere var studerende, kan AIT hjælpe med at flytte din mail til de ansattes mailsystem.

Kontakt venligst itservice@dtu.dk

Hvad med mine kontaktpersoner?

Dem kan du kun selv se - og dermed også flytte.

Mailklienter anvender brugernavnet til at logge på systemet. Brugernavnet skrives normalt a la brugernavn@dtu.dk